Activeer Javascript in je browser om deze virtual-reality-tour te bekijken.
Bekijk «KBS Bernardus» in virtual-reality-modus.
Op de Bernardus vinden we samen vieren erg belangrijk. Kinderen leren zich presenteren voor een groter publiek en zijn ervaren onderdeel te zijn van een groter geheel. Daarnaast wordt in deze aula de eindmusical van groep 8 opgevoerd aan het eind van het schooljaar.
Hier helpt juf Marja kinderen die moeite hebben met rekenen, lezen en spellen.
De kinderen hebben vanaf groep 3 een device waarop ze kunnen rekenen met Gynzy. Ze schrijven de bewerkingen van hun opdrachten in een rekenschrift.
De Bernardus is een basisschool in Blaricum waar kinderen werken aan eigen leerdoelen waarbij we gebruik maken van werkboeken én Chromebooks. Door aan de leerdoelen succescriteria te koppelen, worden kinderen zich bewust van hun eigen groei. Nieuwsgierig? We laten graag zien hoe dat werk.
Spelenderwijs leren kinderen de Engelse taal aan. In de groepen wordt het Engels gegeven door de eigen leerkrachten. Op school zal dit jaar weer een Native speaker actief zijn als coach en ondersteuning bieden.
Goed leren lezen is een belangrijk doel van ons onderwijs. Het lezen van leuke, grappige, spannende en informatieve boeken maken je slimmer en geven je veel plezier en fantasie!
Maak een afspraak voor een rondleiding door de school.
We gebruiken de methode Staal om te oefenen met Spelling en Taal.
De wanden in ons gebouw kunnen open en dicht. Hierdoor kunnen wij onze lokalen groter maken op de momenten dat dit nodig is.
De kinderen plaatsen hun naamkaartje onder de smiley met 1, 2, 3 of 4 haren. De hoeveelheid haren zegt iets over de mate van beheersing van het gestelde doel.
Hier krijgen de kinderen vanaf groep 3 les van onze vakleerkracht meester Rob. De kleuters gymmen in het speellokaal onder begeleiding van hun eigen leerkracht.
Vanaf groep 6 gebruiken kinderen de kaartjes (foto rechts) om aan te geven in welke mate ze een gesteld doel beheersen.
In Veilig leren lezen kim-versie vormen de klank en letter het uitgangspunt. Leerlingen leren steeds één nieuwe letter in combinatie met eerder geleerde letters. Door deze aanpak komen ze sneller tot het vlot lezen van woorden, zinnetjes en korte teksten.