Activeer Javascript in je browser om deze virtual-reality-tour te bekijken.
Bekijk «KBS Bernardus» in virtual-reality-modus.
Op de Bernardus vinden we samen vieren erg belangrijk. Kinderen leren zich presenteren voor een groter publiek en zijn ervaren onderdeel te zijn van een groter geheel. Daarnaast wordt in deze aula de eindmusical van groep 8 opgevoerd aan het eind van het schooljaar.
Hier helpt juf Marja kinderen die moeite hebben met rekenen, lezen en spellen.
De 8 persoonlijke doelen zijn geselecteerd om bezig te zijn met sociaal-emotionele ontwikkeling tijdens onderwijsactiviteiten op school. De persoonlijke doelen zijn universele kwaliteiten die kinderen overal ontwikkelen, op school en daarbuiten.
We gebruiken de emmertjes om aan te geven hoe fijn we ons voelen. Telkens wanneer er iets fijns gebeurt, wordt het emmertje een beetje gevuld. We willen allemaal met volle emmertjes naar huis gaan!
We gebruiken Veilig leren lezen als methode om de kinderen vanaf groep 3 te leren lezen.
Op woensdag besteden we aandacht aan Engels in de school. We gebruiken de lessen van Grooveme om met hulp van liedjes en videoclips te praten over wat we denken en zien. Daarnaast wordt er in de bovenbouw in het Engels gelezen.
We werken met Wereld in getallen op de Bernardus. In groep 3 werken we met schriften en vanaf groep 4 werken we met een rekenschriftje voor berekeningen en verwerken we de antwoorden digitaal. Op deze manier kunnen we adaptief werken. Zo bieden we rekenonderwijs op maat!
Welkom bij de rondleiding van KBS Bernardus. Tijdens deze virtuele rondleiding krijg je een kijkje in onze school. Kom binnen!
Hier zie je een leerwand zonder leerbewijzen. Bij de start van een nieuw IPC thema hangen we de leerdoelen op. Onder de leerdoelen hangen we de leerbewijzen van de kinderen.
We leren de kinderen schrijven in blokletters. Deze letters sluiten beter aan bij de leesletters in de boeken die door kinderen worden gelezen.